Informationen via e-post

Bestorps Båtklubben publicerar all information kring mötet och annat som rör klubben på hemsidan på Internet. I samband med att kallelse mm läggs ut skickas information via e-post till medlemmarna.
Via e-post så får du snabbt information om vad som är på gång i båtklubben. Vi skickar ut information inför årsmöten, iläggning och upptag av båtar.
Får du inte någon information från båtklubben via e-post, så beror det på att du ändrat din e-postadress utan att meddela klubben.

Skicka din e-postadress till styrelsen@bestorpsbatklubb.se

Mina uppgifter i klubben

Med hjälp av din e-post adress kan du logga in i svenska båtunionens register som vi använder. Där ser du dina uppgifter som bryggplatsnummer mm. Du kan även se övriga medlemmars kontaktuppgifter, för att tex kunna ta kontakt om behov finns, likande den lista som finns i klubbhuset men digitalt. Första gången väljer du “Glömt ditt lösenord?” för att få ett lösenord skickat till din e-postadress.

Skaffa gratis e-postbrevlåda

Du vet väl att du kan skaffa e-postbrevlåda gratis?
Det krävs inga installationer på datorn eller några speciella datorkunskaper för att komma igång. Kan du söka information på Internet med din dator så kan du också använda e-post.

Hur gör du då för att skaffa en gratis e-postbrevlåda?

Det finns många olika alternativ av gratis e-postbrevlådor om du vill lägga ner tid på att leta lite.
Vill du ha en enkel och väl fungerande e-post som används av många miljoner andra så kan vi rekommendera gmail.com.
Du kan använda gmail.com från valfri dator och även från flertalet mobiltelefoner. Din mobiltelefon är med stor sannolikhet en smartphone. Till din smartphone behöver du ha en e-postadress. Alla smartphone på marknaden har inbyggt stöd för att fungera ihop med gmail.com. Vi rekommenderar att du aktivera tvåstegsverifiering med inloggning kopplad till ditt mobilnummer, så att ingen annan får tillgång till din gmail.

Hur gör du för att komma igång? Surfa in till gmail.com från din dator och välj där Skapa ett konto. Där finns också all information du behöver för att komma igång med din nya e-post.
En vanlig fråga är vad ska jag välja för e-postadress (användarnamn). Tips är att välj ditt namn men utan svenska tecken tex ake.ostersson@gmail.se Är det upptaget så lägg till en bokstav från ditt andra namn tex  ake.m.ostersson@gmail.se

Lycka till och glöm inte att skicka din nya e-postadress till styrelsen@bestorpsbatklubb.se

Sidan senast ändrad 2023-01-30