Bestorps båtklubb© 2007

Bestorps båtklubb

Åter till startsidan

Välkomna till den gemensamma upptagningen 2012

Gemensam upptagning sker i år lördagen den 6 oktober klockan 8:00. Då läggs alla båtar och båtvagnar in i båthuset. Medlem som vill ha sin båt i båthuset ska delta själv eller via ombud tills allt inläggningsarbetet är färdigt.

Medlemmar har rätt att förvara sin båt/båtvagn på båtklubbens ytor under vintern, i mån av plats. Båten ska då vara märkt med klubbens märkettiket, se nedan.

Den medlemmar som haft plats i båthuset föregående säsong har kvar sin båthusplats, därefter kommer bryggplatsinnehavare vilka har företräde att ligga i båthuset framför övriga medlemmar. Igen in- och uppläggning av båtar i båthuset får ske före den gemensamma upptagningen.

Avgiften för att ligga i båthuset är 200 kr/båt och 300 kr/båt i långskeppet nere.

Märkning av båtar

Alla båtar som ska vinterförvaras i båthuset eller på båtklubbens område ska ha märketikett. Märkningen underlättar även om ev problem eller skador skulle uppstå under förvaringen.
Märketikett finns att kvittera ut i båtklubbhuset i samband med upptagningen. Märketiketten ska placeras på styrbordsida i fören på båtskrovet, 1 dm under relingen och 1 dm från fören. Märketiketten ska vara väl synlig från bryggan då båten ligger i vattnet. Om märkning pga båtens utformning inte kommer vara synlig på angiven placering, så får alternativ placering i fören användas.

Lista med båtuppgifter

Fyll i båtuppgiftslistan med medlemsnr, märketikettnr, båtmärke, modell och försäkringsbolag om du inte redan lämnat dessa uppgifterna. Försäkringsbolag är kopplat till krav i båtklubbens försäkring hos SBU. Båtklubben ska kontrollera att medlemmarna har ansvarsförsäkring.

Kaffe och korv

Kommer finnas att köpa till självkostnadspris i samband med upptagningen.

Prel. Upptagning med kranbil

Prel. Upptagning med hjälp av kranbil sker även det på lördagen den 6 oktober klockan 8:00. Samling vid hamnen sker klockan 07.45, då kranbilen kommer ca.08.00. Betalning för att använda kran sker direkt till kranföraren.

Gemensam utrensning av material/båtvagnar i båthus

Lördagen den 29 september klockan 09.00 var det gemensam utrensning av båthuset. Alla båtvagnar, pallnings- och täckmaterial togs ut från båthuset. Medlem som har något av ovanstående i båthuset ska delta själv eller via ombud.

Kontakt: styrelsen@bestorpsbatklubb.se

Sidan senast ändrad 2012-09-30