Bestorps båtklubb© 2007

Bestorps båtklubb

Åter till startsidan

Allmänna arbetsdagar 2011
Allmänna arbetsdagar görs tillgängliga här på klubbens hemsida samt på anslagstavlan i båthamnen. Information om planerade arbetsuppgifter för de allmänna arbetsdagarna publiceras här och uppdateras löpande inför resp allmänna arbetsdag. Se även alternativt arbete nedan.

Medlemmar med arbetsplikt ansvarar själva för att utföra sin arbetsplikt, vid minst en allmän arbetsdag per år. Medlemmen ansvarar för att signera närvarolistan, vid deltagande.

Mera information om arbetsplikt och allmänna arbetsdagar finns på
Regler för Bestorp båtklubb.

För att underlätta planeringen av arbetet ber vi dig att skicka ett e-post till arbete@bestorpsbatklubb.se med ditt namn, medlemsnr och vilken arbetsdagen du planerar delta på, helst senaste en vecka innan aktuell arbetsdag.

Planerade arbetsdagar

Medtag gärna en fikakorg till arbetsdagen!

Alternativt arbete

Städning av klubbhuset är en alternativ aktivitet för den som önskar. Utförs av en medlem per tillfälle. Städningen ska ske valfri dag under vecka 26, 28, 30, 32, 34, 36. Anmäl dig till önskad vecka via arbete@bestorpsbatklubb.se. Vart efter anmälan markeras vald vecka som bokade. När du genomfört städning är din arbetsplikt klar för 2011. Städning av klubbhuset inkl toaletten och utedasset.
Medtag: Lämplig städutrustning.

Klubbhuset städas av

Vecka Medlemsnr Namn
26 90 Tommy Karlsson
28 866 Göran Engzén
30 528 Mats Lindell

Genomförda arbetsdagar

Lördagen den 24 september 09:00-12:00
Genomförda aktiviteter: La ner täckmatta emot näckrosor vid brygga 1 (mindre bit för test). Grävde bort buskar på kortsidan av båthuset. Röjde sly längs vattenlinjen. Tvättade vindskivor och knutbrädor på klubbhuset. Rensa hängrännor på klubbhuset. Rättade upp båtklubbsskylten vid infarten. Transporterade bort sly och borttagna buskar.
Ansvarigt bryggombud: Michael Lööw

Lördagen den 18 juni 09:00-12:00
Genomförda aktiviteter: Rengörning från näckrosor runt brygga 1, städning och fönsterputsning av klubbhuset. Rengöring av fönsterfoder på klubbhuset inför målning.
Ansvarigt bryggombud: Mattias Norling

Inställd "Lördagen den 28 maj"
Pga att målningen av båthuset blir lite förenad så kommer den allmänna arbetsdagen den 28 maj att ställas in. Ev kommer nytt datum utlysas alternativt kommer arbetet ske vid allmänna den arbetsdagen den 18 juni.

Lördagen den 14 maj 09:00-12:00
Genomförda aktiviteter: Byte av lite fönsterbräder på båthuset. Inoljning av hamnbryggan. Jämnat till gärsmattorna och grusvägar.
Ansvarigt bryggombud: Mats Riiga

Lördagen den 7 maj 09:00-12:00
Det var ett fåtal personer på plats och genomförde ett mycket effektivt arbete med att borsta båthuset inför målningen. Jobbet gick över förväntan. Alla småträd och ris forslades också bort till ristippen, stort tcka till Stefan Nillson för hjälpen med transporten.
Ansvarigt bryggombud: Christer Liljegren

Lördagen den 16 april 09:00-12:00
Det var ett 20-tal personer på plats och genomförde arbetena. Alla jobbade på bra, så mycket blev gjort och blev fint i båthamnen.
Genomförda aktiviteter: Reparation av bryggor samt paviljong. Inoljning av samtliga bryggor (1,2,3) utom hamnbryggan och paviljongen. Justering av landgång till brygga 2. Röjt småträd och sly.
Ansvarigt bryggombud: Ulf Törnquist

Genomförda arbetsdagar 2010
Följ länken för att se 2010 arbetsdagar.

Uppgifter som kan vara bra att ha vid arbeten
Fönsterstorlek i båthuset 3mm glas 345x238 resp 345x297.
Elfel elmätare FOM0000868817 leverantör Eon support 020-222424.

Kontakt:  arbete@bestorpsbatklubb.se

Sidan senast ändrad 2011-10-01