Delta klubbmöte på distans

För att delta på distans i klubbmöte när den möjligheten ges så behöver du ha något av följande dator, smartphone, pekplatta eller en vanlig telefon.

Samtliga som anmält sig till klubbmötet kommer få e-post från båtklubben senast samma dag som mötet är. Klicka på länken i e-postmeddelandet för att ansluta dig till mötet. Koden för dig som ringer in till mötet finns också i e-postmeddelandet.
Vi kommer starta distansmötet 5 minuter innan, så att den som vill kan ansluta för att prova att allt fungerar inför mötet.

dator ansluter du via webbläsaren. Meet fungerar med senaste versionen av alla vanliga webbläsare som Chrome, Edge, Firefox, Safari eller Opera. Prova gärna innan genom att klicka på meet.google.com så får du information om det fungerar.
När det är dags för möte så klickar du på länken i e-postmeddelandet eller surfa till meet.google.com och skriver in koden i e-postmeddelandet. Skriv in ditt namn vid anslutning till mötet så ser alla vilka som deltar på mötet.
Din dator behöver ha högtalare för att lyssna och mikrofon för att prata. Tips är att använda headset till tex mobilen för att få ljud och mikrofon.

smartphone (iPhone eller Android) behöver du ha Appen Google Meet, den finns att ladda ner från App Store resp Play Butik. Samma sak gäller pekplattor (iPad mfl).
När det är dags för möte så klickar du på länken i e-postmeddelandet eller startar Meet appen och skriver in koden i e-postmeddelandet. Skriv in ditt namn vid anslutning till mötet så ser alla vilka som deltar på mötet.

Från en vanlig telefon kan du ringa in för att delta i mötet.
Ring det telefonnummer och knappa in koden du får via e-post inför mötet.
Samtalet kostar som ett vanligt telefonsamtal inom Sverige.

Sidan senast ändrad 2022-02-26