Årsmöte

Årsmöte kommer genomföras i klubbhuset onsdagen den 27 mars enligt kallelse till årsmötet.

Inför säsongen

Kalendarium inkl allmänna arbetsdagar är nu planerade för 2024, så att du kan planera in kommande aktiviteter i din personliga kalender.

Ombyggnation av byggplatser – omflyttning mellan byggplatser

Det kommer göras ombyggnation av bryggplatser på brygga 1 och brygga 3. Detta pga att medlemmar skaffar allt större båtar och byggplatserna behöver anpassas i bredd utifrån detta.

Det kommer innebär att det blir omflyttningar mellan byggplatser, för att alla ska få rätt bryggplats för aktuell båt. Omflyttningen kommer även påverkar platser på brygga 2. Flera bryggplatsmedlemmar kommer alltså få byta byggplats inför säsongen 2024, dessa kommer få e-post om detta.
Vi behöver vara många medlemmar vid första allmänna arbetsdagen för ombyggnationen.

Omflyttning kommer ske utifrån båtuppgifterna i vårt medlemsregister, så uppdatera dem så att de är aktuella. Ni som inte lämnat mobilnummer, gör det så kan vi snabbt nå er, tex om det skulle vara något med er båt. Alla med brygg eller båthusplats ska ha minst ansvarsförsäkring för sin båt, så passa på att uppdatera med vilket försäkringsbolag du har.

Årsavisering

Årsaviseringen för 2024 skickades ut den 3 januari. Klicka på knappen uppe till höger Öppna pdf Avi xxx för att se hela årsavin med information. Påminnelse skickas ut till de som inte betalat fakturan i tid, inkl påminnelseavgift.

Erbjudande om bryggplats från bryggplatskön har skickats ut enligt reglerna för bryggplatstilldelning. Första erbjudande skickade efter sista dag för betalning av årsavin, till de som då hade betalt.

Tappkranar för sommarvatten avstängda och soptunnor borttagna

Tappkranar för sommarvattnet är avstängda from 2021-10-15 för att undvika sönderfrysning. Öppnas åter inför vårsäsongen.

Soptunnorna är nu borttagna för hösten, då sista hämtningen var vecka 41. Planeras ställs ut i vår runt vecka 18.

Ställplatser för husbilar

Båtklubben erbjuder ställplatser för husbilar i båthamnen.

Vinterförvaring i båthuset och ute

Gemensamma inläggning i båthuset för vinterförvaring genomfördes 7 oktober.
16 september genomfördes gemensam uttagning av båtvagnar/material från båthus.

Kanotbrygga

Kanotbryggan för alla medlemmar och besökare med kanoter/kajaker välkomna att nyttja den. Linköpings kommun upphandlade kanotbryggan av leverantören Floattech och klubben upplåter marken för kanotbryggan.

Medlemsregister

Uppdatera vårt medlemsregister med aktuella uppgifter adress, telefon, e-post, båt/kanot med klubbens märketikett. Som medlem med båt måste du ha minst ha ansvarsförsäkring kopplat till båtklubbens försäkring hos SBU, rapportera in försäkringsbolag i medlemsregistret.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.